fbpx

Trainen waar en wanneer jij wilt

Jouw personal trainer aan huis

Personal training overgang (2)

Personal training tijdens of na de overgang

Hormoonbalans

Wanneer je in de overgang komt, kun je je vaak moe en lusteloos voelen en last hebben van allerlei kwaaltjes als pijnlijke spieren en gewrichten. Vaak is sporten dan het laatste waar je zin in hebt. Maar door juist te gaan sporten, kun je je overgangsklachten verminderen. Zo verhoog je door krachttraining je spiermassa wat gunstig is voor je metabolisme en vetverbranding.

Voordelen krachttraining

Waarom is sporten goed voor vrouwen in de overgang?

  • Algehele vitaliteit.

  • Behoud van sterke botten, minder kans op botontkalking.

  • Minder gewrichtsklachten door versterking van je spieren, pezen, banden en gewrichten en je botstructuur.

  • Voorkomen van spierafbraak. Hoe meer spiermassa, hoe sneller je stofwisseling en vetverbranding.

  • Vermindering van opvliegers.

  • Minder stress en afname van depressieve, onrustige gevoelens (tijdens het sporten komt er endorfine, serotonine en dopamine vrij, die zorgen voor een goed gevoel).

  • Minder kans op overgewicht.

  • Voorkomen van ziekten als diabetes, hart- en vaatziekten.

Personal training overgang

Wat kan een Personal trainer voor jou betekenen?